Tuesday, November 14, 2006

Drivved

Ibland zappar jag förbi MTV...På rak arm kan jag inte svara på varför längre, men det kan ha att göra med minnesfragment ifrån tiden då Music Television faktiskt spelade musik imellanåt.
Dom var sparsamma med 'bra' musik även på den tiden, men ibland så glömde tydligen någon producent sina hippa glasögon hemma, vinglade in i fel arkiv och råkade spela musik som inte uppmanade trumhinnorna att begå självmord i ren tristess.

Jag är fullt medveten om att jag knappast tillhör MTV's målgrupp, men dom gånger jag råkat fastna några minuter framför skräpet på senare tid så kan jag inte låta bli att undra vilka MTV tävlar med.
Nog för att dom har viss konkurrens på idiot-TV fronten, men inte fan har dom någon som helst competition vad gäller översta pallplatsen?
Ändå anar man sig till nån febrig drift att bli dummare än dom var igår, som om dom faktiskt känner sig hotade på retard-tronen.

No comments: