Monday, November 06, 2006

Strangé

Jag hade en riktigt jävla skruvad afton igår.

Somnade på soffan när jag låg och slöglodde på TV hemma hos modern till min dotter.
Sov kanske 20 minuter och när jag 'vaknade' så hängde inte hela hjärnan med tydligen.

Nåt i den här stilen utspelade sig sen:

Jag: *masar mig i soffan och går ut i köket*

Carina: Vad gör du?

Jag: Ska bara hämta kakorna!

Carina: ..........Vilka kakor?

Jag: Du vet....dom där kakorna vi köpte! *letar förbrilt i köket*

Carina: ...uhm.....nej....vilka då? vi har inte köpt några kakor på ett tag, men du har dom jag gjorde igår.

Jag: Nej inte dom...sluta larva dig nu, var är kakorna!!?

Carina: ....Är du säker på att du inte drömt?

Jag: Var inte nedlåtande tack! Har Vilda gömt dom någonstans?

Carina: ....Nej det tvivlar jag på, är du vaken överhuvud taget?


Så där fortgick det ett i en halvtimme ungefär..Den del av hjärnan som hanterar logiskt tänkande var fullständigt frånvarande men resten var någorlunda med för jag kommer ihåg allting glasklart...Det var nog det sjukaste jag varit med om på ett tag.

Det faktum att kakorna i fråga faktiskt inte existerade och att hela smeten bara var resultatet av en grumlig dröm var något som den vakna delen av huvudet totalvägrade att kännas vid så till den grad att jag faktiskt vart sur på Carina och trodde hon jävlades med mig.

Underhållande så här i efterhand...Fick ju en rätt bra inblick i vad som pågår i religiösa människors huvuden iallafall

1 comment:

Anonymous said...

HAHAHA!!