Thursday, November 30, 2006

Kikade förbi monster och såg mig omkring litegrann nyss.

Den här annonsen fann jag oerhört roande...eller så är jag bara trött


Vi söker en IT-tekniker som skall svara för drift och underhåll av vår IT-miljö inkl nät/servrar/arbetsstationer samt div kringutrustning. Arbetsuppgifterna utförs i samarbete med koncernens övriga IT-tekniker enl vår IT-policy. Vi ser gärna att du har intresse för/erfarenhet av 3D-modellering /rendering i Autodesk-miljö.

Under ca 9 månader kommer du att vikariera (barnledighet) som vaktmästare på ca 35% av arbetstiden. För tjänsten gäller provanställning i 3 månader


Tekniker, 3D modellering & rendering och.......vaktmästare?

Rubriken löd "IT-Tekniker med intresse för 3D-modellering"....Inte för att jag är fin i kanten sådär, så hade jag haft ett hum om vad en "IT-Tekniker"* gör överhuvud taget så hade jag inte varit omöjlig..men det ser lite kul ut.

*Inbillar mig ibland att det räcker med att man har någorlunda koll på hur man använder Google för att man ska vara berättigad att kalla sig "IT-Tekniker"..
I alla fall om man pratar med Arbetsförmedlingen...Nu har jag inte gjort det på några år så det är fullt möjligt att dom sänkt kraven till att man ska kunna skriva kursiv text i ett worddokument eller liknande.

1 comment:

Thomas Tvivlaren said...

Hehe...såg något liknande för något år sedan och man häpnar onekligen!