Sunday, October 22, 2006

Happyface & Aggroface

Då jag gärna vill bli av med 'test-bannern' ovan innan nån tomte får för sig att jag är nån bortglömd Bush-ättling, så har jag suttit och fixat med en idé under dagen.

Tanken är att göra något liknande dom klassiska 'teatermaskerna'.
Happyface gick rätt smärtfritt och den är jag relativt nöjd med, men när det var dags för aggroface så uppstod det problem (jag vet att masken egentligen är ledsen, men jag tyckte ursprungligen att det var en bättre idé att göra en sur)
Man ser fan inte klok ut när man är/leker 'sur'! Jag analyserade lite framför spegeln och det enda jag kom fram till var något i stil med *hur fan ska det här gå till?!?*
Provade lite olika uttryck men kom aldrig på någon vettig lösning som inte såg helt offside ut, så bättre än så här blev det inte idag.

Tror jag reverterar till orginalidén med den överdrivet ledsna masken imorgon.



No comments: