Monday, October 16, 2006

Outlaw tribute




Fick ett infall imorse att göra den här lilla tributen till historiens bästa filmkritiker.

Han skriver en del för Ain't it cool News, där han utklassar Harry och dom andra fjantarna som uppenbarligen säljer bra recensioner till filmbolag numera, men det mesta godiset finns på hans egen sida under Vern's reviews on the films of cinema

Sådär helt appropå gällande rörliga bilder mm. så finner jag inte ord för min skadeglädje när jag ser den ena dokusåpan efter den andra totalhaverera.
Tror det var Miljonärerna senast jag läste något om att dom lagt ner totalt efter ett fåtal visade avsnitt.
Aftonbladet skrev DEN TRADITIONELLA DOKUSÅPAN ÄR DÖD gällande det haveriet. Även om det förmodligen inte är helt sant så inhyste den meningen ett litet uns hopp i mig om att man kanske någon gång i framtiden kan ha TV:n på i mer än 10 minuter utan att känna sig smutsig efteråt, så tack för det Aftonbladet.

Tyvärr så råkade jag läsa någon annan skitstinkande artikeln där någon dag senare som fick bägaren att rinna över och mig att slänga bort bokmärkena till både AB och Expressen och svära en inte allt för helig ed att inte besöka dom alls mer om det inte skulle visa sig absolut nödvändigt.
Tack för dödsrunan gällande dokusåpan, den uppskattades, men det var *too little, too late*

2 comments:

Anonymous said...

Har inte känt till Verns site tidigare, o började så sakta läsa imorse. Hehe, d va så pass underhållande att jag nästan kom för sent till jobbet hehe.
Nu är du länkad till igen för övrigt :)

Yrvaken said...

Tackar för länken! =)

Vern är klockren!
Det mesta han skriver är så pass kul eller bra på ett eller annat sätt att det nästan känns fel att rekommendera något speciellt över det andra, men för ett gott skratt kan jag rekommendera att scrolla ner till 8/27/06 på frontsidan och läsa reviewn av CHAOS och cirkusen som följer i kommentarerna på AICN.
Både regissören och producenten av Chaos dyker upp och kommenterar och utan att sabba hela nöjet för dig så kan jag nämna att regissören på fullt allvar utmanar Vern på en wrestlingmatch(!!!!) innan det är över