Saturday, August 25, 2007

3D for dummies

Genom mitt lilla JS-tools projekt sprang jag på en herre vid namn Ola som också är involverad i det projektet.

Han är företagsam och driftig och tyckte att han kunde ha användning för prylarna jag pysslar med utöver JS-Tools.
För att göra en längre historia en smula kortare så kom han till stan och hälsade på härom dagen för att ta en lite närmare titt på hur jag bär mig åt, varpå han gav mig 2 nya uppdrag på studs och är intresserad av vidare sammarbete.

Själv är jag löjligt glad över det här då jag haft motivationsproblem vad gäller produktionen av egna idéer på sistone, då dom ändå bara slutar i nån mörk vrå på hårddisken när dom väl är färdiga.
Saken blir inte sämre av att Ola, utöver att vara trevlig som fan, verkar vara precis lika nyfiken på teknik och dylikt som jag är.
Jag vill inbilla mig att vi kommer ha en hel del utbyte av varann i framtiden.

Anyway, för att underlätta framtida kommunikation så satte jag mig och snickrade ihop lite grundläggande information och enklare förklaringar på termer gällande 3D grafik och prylar i periferin.
Nu när jag tittade på den så fick jag för mig att den kanske kan vara av intresse för någon annan som snubblar förbi här också.


3 comments:

Thomas Tvivlaren said...

Kul det där! Som jag sagt tidigare så är du ju riktigt vass!

Bra beskrivning för övrigt.

Yrvaken said...

Tjena Maestro!
Snygg timing. =)
Gick precis förbi burken och skulle fimpa den på vägen till sängen, när det pinglade till i brevlådan.
Hade det inte varit för att du trillar förbi ibland så hade jag inte brytt mig om att länka den.

Men jag inbillar mig att du precis som jag är en nyfiken jävel. =)
Så jag tänkte att du kanske finner den intressant.

Thomas Tvivlaren said...

Hehehe... Om upphovsmännen bakom Nicke Nyfiken hade ett hum om hur nyfiken jag är så skulle de stämma kroppsdelen-där-solen-sällan-skiner av mig! ;)